sunnuntai, 26. heinäkuu 2009

Kaverukset

On suorastaan hellyttävää katsella näitä kahta kaverusta terraariossaan.. :) He menevät yhdessä joka paikkaan, niin syömään kuin uimaankin.

   1248612630_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Nyt kun Alexilla on kaveri, se on muuttunut paljon eloisammaksi ja se syö nykyään ruokaakin varmaan kolme kertaa enemmän kuin ennen! On minun onneni, etteivät kotilot voi lihoa ylipainoisiksi... Nimittäin muuten kohta saisi olla järjestämässä hautajaisia!

Mutta... Kotiloiden suhde on tainnut muuttua entistäkin tiiviimmäksi. Arvatkaas, mitä löysin terrasta eräänä kauniina päivänä...

...

...

Tadaa:

1248613054_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Kaksi kotilonmunaa!

Ikävä kyllä, koska tämä oli ensimmäinen muninta ja munia oli vain kaksi, kyseessä ovat ns. harjoitusmunat. Eli niiden sisällä ei ole mitään.

Mutta kyllä on ihana tietää, että kotilopariskuntani välillä lempi leiskuu (ja lemmennuolet sinkoavat) ja odotettavissa on ehkäpä vielä poikasiakin!

sunnuntai, 19. heinäkuu 2009

Yhteiseloa

Aada on nyt asustanut Alexin kanssa parisen viikkoa, ja hyvin on mennyt. Ensimmäisenä päivänä kotilot vain katselivat toisiaan epäluuloisina, mutta seuraavana päivänä ne jo ryömivät toistensa yli... :D

Tässä vähän kuvia pariskunnasta:

1248006226_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1248006286_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Näemmä ruokakupillakin käydään samaan aikaan..! :D

1248006376_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

...Ja tässä ovat rakastavaiset päällekkäin. Olen huomannut, että Aada on Alexin kyydissä aika useinkin. Vapaamatkustaja! <3

sunnuntai, 19. heinäkuu 2009

Pikku-Aada

Alex oli yksinäinen. Olin lukenut, että kotilot viihtyvät paremmin toistensa seurassa. Niinpä otin Alexille kaverin. Pikkuisen nimeksi tuli Aada Anelma.

1248005591_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1248005643_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

perjantai, 3. heinäkuu 2009

Kuvia Alexista

1246614452_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1246614503_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1246614645_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Hän on siis huomenna kolme vuotta täyttävä akaattikotiloni.

perjantai, 3. heinäkuu 2009

Tervetuloa kotiloiden kotiin!

Minulla on huomenna kolme vuotta täyttävä kotilo nimeltään Alex Ahmatti. Meille myös muutti juuri toinenkin kotilo, mutta siitä kerron seuraavissa kirjoituksissani.

Aikomuksenani on kertoa täällä blogissani koitilonhoidon arjesta (ja juhlasta). Laitan tänne kotilonhoitovinkkejä ja mahdollisesti ruokaohjeita (siis kotiloille, ei kotiloista!).

Kaikenlaiset ideat esim, kirjoitusten ja sivujen aiheista, sekä kysymykset, ovat tervetulleita ja toivottavia!

Kuvia lisäilen kun jaksan.

Kotilomaisia lukuhetkiä, jos tänne nyt joku eksyy! :)